Tuesday, October 30, 2007

Burgonyás zöldségcurry 2 évvel ezelőttről

Ezt a dashboardon találtam.



Amióta az interneten kicsit kiművelődtem ("google is my cookbook"), elég magabiztosan főzők curry-t; végülis India nagy ország, valahol biztos csinálnak benne olyat is ami az enyémhez hasonlít :)

Szóval, a korábban beígért recept-template, melynek aktualitását az adja, hogy ma is hasonlót főztem. Ez most tehát a mai változat. Az eredetileg kiindulásul vett recept pedig itt olvasható.

Hozzávalók:
  • krumpli
  • zöldségek (jelen esetben: sárgarépa, cukkini, gomba)
  • hagyma, fokhagyma, gyömbér
  • zöldségleves-alap (vagy víz)
  • egy paradicsom
  • fűszerek: hát itt aztán szabad a pálya, de valami curry-keverék / garam masala azért kell
  • olaj, só
  • kókuszej vagy joghurt, kefír
Én a fűszerkeveréket frissen csináltam: Koriander-, kömény-, mustár-, kardamam-, görögszéna , stb. magokat, szegfűszeget megpirítottam, mozsárban megőröltem, és ehhez kevertem még őrölt chilit, kurkumát, fahéjat, gyömbért, szerecsendiót. Ezt használtam aztán az elején és a végén is.

Ennek a receptnek az érdekessége, hogy a krumplit (opcionálisan esetleg más zöldségeket is) az elején megsütjük kevés olajban, ameddig el nem kezd megbarnulni - ettől gondolom más íze is lesz, és nem is mállik szét utána a főzés folyamán. Utána ezt az olajat használtam tovább: hagymát, sárgarépát pirítottam benne, aztán fokhagymát és gyömbért adtam hozzá, még később a fenti fűszerkevérékből, bátran. 5-5-5 perc ezekre jó kiindulási pont, talán. Aztán hozzáadtam a maradék zöldségeket (mindent kb másfél-két centis darabokra vágtam, a krumplit is), később egy felkockázott paradicsomot, és megsóztam. Egy idő után hozzáadtam a zöldségleves-alapot és az elején félrerakott krumplit; fedő alatt főztem kb 30 percig. A végén még utánasóztam, a fűszerkeverékből is adtam még hozzá (így jobban megmarad az aromája), és elkevertem kókusztejjel. Ez utóbbinak szerepe jelen megértésem szerint kettős (hármas, ha a színt is számoljuk): egyrészt sűriti az eddig inkább leveses állagú ételt, másrészt a fűszerek élét is lesimítja (ma mondjuk egyáltalán nem csináltam csípősre, de azért az is előfordul; máskor csípős zöldpaprikát is szoktam hozzáadni, meg még külön chilit is).

Kifejezetten finom lett.

No comments: